24 Mayıs 2010 Pazartesi

D.I.Y. MUM BATİK

  Merhabaalarr :) Birkaç gündür bloga ara vermiştim ve hızlı bir dönüş yapıyım dedim.. Bugün okulda saatlerdir canımız çıkaran şaheserimi sizinle paylaşmak istiyorum :) Bir yandan yaparken bir yandanda düşünüyorum o anda ve aklımdan milyonlarca fikir geçiyor.. Mum batiktan fazlasıyla faydalanabiliriz ; çantalarımızı süsleyebiliriz , tişörtlerimizin önünü rengarenk desenlerle doldurabiliriz yada düz beyaz bir elbisemizi çooook farklı bir hale getirebiliriz....
  Yapılışıda bir okadar kolay..Tabi gerekli malzemeyi temin ettiğiniz zaman.Malzemeleri bulmaktada çok zorlanacağınızı sanmıyorum,el işi malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz.
  Malzemeler:
  Balmumu,Parafin,Batik cezvesi,Kumaş,Kumaş boyaları,Fırçalar,Eldiven

  Kumaşa istediğiniz deseni çizdikten sonra eritilmiş balmumunu huni şeklindeki özel kalemleri aracılığıyla desenın çizgileri üzerinden kontur halınde çekiyorsunuz.Bu şekilde balmumuyla çizdiğiniz yerlerin altına boya geçmiyor.Deseninizi istediğiniz renklerde kumaş boyasıyla boyadıktan sonra,yıkayıp mumları cıkartıyorsunuz ve ortaya harika size özel bir desen çıkıyor.Bu teknikle kendinize tişörtler ,şallar ve çantalar yapabilirsiniz :))

   Benim yaptığım mum batik....


Ben henüz daha mumlarını temizlemedim fakat bu işimi bitirdikten sonra tişörtümü süslemek için sabırsızlanıyorum.. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder